زرشک پفکی چیست و دلیل نامگذاری اش

زرشک پفکی

زرشک پفکی از زرشک قرمز خراسان جنوبی به دست می‌آید. نام علمی این زرشک Berberies vulgarise بوده و فرایند تولید آن به این شکل است که شاخه‌های بوته زرشک همراه با میوه آن بریده شده و در ظروف پلاستیکی یا فلزی، با احتیاط کامل به یک مکان سرپوشیده منتقل می‌شوند. مهم است که در فرآیند چیدن و حمل و نقل شاخه‌های زرشک کمترین آسیب به میوه تازه زرشک وارد گردد تا یک زرشک پفکی با کیفیت تولید شود.



 میوه‌های زرشک به شکل خوشه‌ای در سالن‌های مسقف، که تهویه هوای مناسبی نیز دارند، آویزان می‌شوند. در این سالن‌ها زرشک تازه به آهستگی و به مرور زمان رطوبت خود را از دست داده و خشک می‌شود. این فرآیند گاهی به ۶ ماه زمان نیاز دارد. چون برای تولید زرشک پفکی به میوه زرشک نور مستقیم خورشید نمی‌تابد، حجم زرشک و رنگ آن تا حد زیادی حفظ می‌شود. 

دلیل نامگذاری آن به زرشک پفکی

زرشک پفکی نیز به همین دلیل به آن اطلاق می‌شود، زیرا در فرایند خشک شدن، میوه زرشک حجم زیادی از دست نمی‌دهد. درحقیقت زرشک پفکی نژاد خاصی از زرشک نیست و تنها به دلیل تفاوت فرآوری آن به این نام معروف شده است.

 زرشک پفکی پرچم دار زرشک‌های صادراتی ایران است، زیرا زرشکی یک دست بوده و به خاطر شرایط متفاوت فرآوری آن بسیار چشم‌نواز و با کیفیت‌تر از اقلام دیگر زرشک می‌باشد. این زرشک به دلیل شرایط فرآوری رنگ جذابی داشته و مورد اقبال مشتری‌های جهانی است.

زرشک دارای خواص بسیار زیادی نیز می‌باشد، از جمله کمک به دستگاه گوارش و پاکسازی کبد و کیسه صفرا از خواص آن به‌شمار می‌آیند. برای اطلاع از خواص زرشک اینجا کلیل کنید.

برای خرید زرشک پفکی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. همچنین خرید زرشک پفکی را به صورتی انجام دهید که مجبور به نگهداری آن برای مدت طولانی نشوید. اگر تصمیم دارید زرشک را برای مدت طولانی نگه‌داری کنید، حتما آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. زرشک در هوای گرم به سرعت پروانه می‌گذارد.

برای مشاهده و خرید زرشک پفکی اعلاء می توانید به این لینک فروش زرشک پفکی مراجعه کنید: https://7maghz.com/barberry/barberry/

Comments

Popular posts from this blog

پلیمر چیست؟ ساختار پلیمر و انواع آن

داروخانه آنلاین چیست؟